GIBSON BRANDS VOLTOOIT OVERNAME VAN WOOX INNOVATIONS, DE HOME ENTERTAINMENT- EN AUDIO-ACTIVITEIT VAN PHILIPS

Iconische onderneming zet belangrijke stap in de richting van haar doel: de grootste aanbieder ter wereld te worden op het gebied van muziek en audio-lifestyle

30 JUNI 2014, NASHVILLE
Samenvatting
NASHVILLE (VS) – 30 JUNI 2014 – Gibson Brands, Inc. (www.gibson.com) heeft vandaag bekend gemaakt dat de overname van WOOX Innovations, het Philips-onderdeel voor audio, video, multimedia en accessoires, is afgerond. Deze stap maakt deel uit van Gibson's groeistrategie. De overeenkomst vertegenwoordigt een belangrijke stap voor Gibson in de realisatie van haar streven om wereldwijd de grootste te worden op het gebied van muziek en lifestyle entertainment. Eerder zijn daartoe al investeringen gedaan in audiomerken als Onkyo en TEAC.

Met deze transactie zal Gibson Brands nog sterker vertegenwoordigd zijn op de markten in de VS en Japan. Tevens wordt het marktpotentieel van WOOX Innovations met Home Entertainment- en audioproducten onder de merknaam Philips verder uitgebouwd in Europa, China, Latijns-Amerika en andere groeiregio's. WOOX Innovations is een winstgevend onderdeel dat een toonaangevende rol speelt bij het wereldwijd vormgeven van het merk Philips op het gebied van Home Entertainment, audio en de daarbij behorende accessoires. Het heeft zijn hoofdkantoor in Hongkong en telt wereldwijd ongeveer 1900 medewerkers.

“Deze overname is heel belangrijk voor ons en daarom wilden we het proces zo snel mogelijk afronden. De overeenkomst vormt de belangrijkste stap tot nu toe in de ambitie van Gibson Brands om het grootste bedrijf ter wereld te worden op het gebied van muziek en audio- lifestyle”, aldus Henry Juszkiewicz, bestuursvoorzitter en CEO van Gibson Brands. “Deze transactie staat voor een aanzienlijke uitbreiding van ons mondiale bereik, vergroting van onze schaal en versterking van onze afzetmogelijkheden. We blijven dit groeitraject volgen en gaan daarbij uit van ons streven om de meest onderscheidende audioproducten en -ervaringen voor consumenten ter wereld aan te bieden.

“Als onderdeel van Gibson Brands slaan we een koers in naar een boeiende toekomst, waarin we deel uitmaken van een team dat muziek en audio in het bloed heeft zitten”, aldus Wiebo Vaartjes, CEO van WOOX Innovations. “WOOX Innovations richt zich op hoge geluidskwaliteit, geavanceerde technologie en onderscheidend design om consumenten wereldwijd een unieke gebruikerservaring te bieden. Samen vormen we een sterk platform voor groei als wereldwijde aanbieder van muziek- en lifestyle-producten.

WOOX Innovations heeft onder toonaangevende sectordeskundigen, opinieleiders en consumenten een sterke reputatie als het gaat om audio en design. Recente innovaties van het bedrijf zijn onder meer:

• De professionele DJ-koptelefoon A5-PRO en de M1X-DJ, een combinatie van een DJ-controller en audiosysteem. Beide zijn ontwikkeld in samenwerking met Armin van Buuren, internationaal top-DJ en genomineerd voor een Grammy Award.
  • Het bekroonde Home Cinema-audiosysteem Fidelio E5, met Draadloze Surround Sound, een unieke vormgeving met afneembare speakers, zodat vanuit twee speakers vier losse speakers ontstaan waarmee de consument kan genieten van een écht surround-effect.

Gibson Brands viert in 2014 haar 120-jarig bestaan en behoort momenteel tot de snelst groeiende ondernemingen op de markt voor consumentenelektronica. In de Benelux, het Verenigd Koninkrijk en Ierland wordt WOOX Innovations geleid door Matthias van Ardenne.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Kirsten Heinemans

WOOX Innovations
Email: Kirsten.Heinemans@philips.com

About Gibson Brands (gibson.com)
Gibson Brands, one the fastest-growing companies in the music and sound industries, was founded in 1894 and is headquartered in Nashville, TN. Gibson Brands is a global leader in musical instruments, and consumer and professional audio, and is dedicated to bringing the finest experiences by offering exceptional products with world-recognized brands. Gibson has a portfolio of over 100 well-recognized brand names starting with the number one guitar brand, Gibson. Other brands include: Epiphone, Dobro, Valley Arts, Kramer, Steinberger, Tobias, Slingerland, Maestro, Baldwin, Hamilton, Chickering and Wurlitzer. Audio brands include: Philips, KRK Systems, TASCAM, Cakewalk, Cerwin-Vega!, Stanton, Onkyo, Integra, TEAC, TASCAM Professional Software, and Esoteric. All Gibson Brands are dedicated to innovation, prestige and improving the quality of life of our customers.

About WOOX Innovations
WOOX Innovations is dedicated to delivering meaningful innovation in connected entertainment. From great sound quality, to advanced technology and sophisticated design, we strive to improve the entertainment experience. Headquartered in Hong Kong, WOOX Innovations develops, markets and sells Philips branded audio, video, multimedia and accessories products worldwide. For our latest news, go to www.woox.com/news/.

Citaten
"“Als onderdeel van Gibson Brands slaan we een koers in naar een boeiende toekomst, waarin we deel uitmaken van een team dat muziek en audio in het bloed heeft zitten”" Wiebo Vaartjes - CEO WOOX Innovations
Over Philips Audio NL

About WOOX Innovations

From great sound quality, to advanced technology and sophisticated design, WOOX Innovations strives to improve the entertainment experience. Headquartered in Hong Kong and with over 1,900 employees worldwide, we develop and market products in sound, home entertainment and related accessories. WOOX Innovations is a Gibson Brands company and a brand licensee of Royal Philips. For our latest news, go to www.woox.com/news/.