De retrolijn van Philips: Dutch design klassiekers in een nieuw jasje

30 SEPTEMBER 2014, EINDHOVEN
Samenvatting
Philips haalde zijn design klassiekers van zolder en gaf ze een nieuw jasje. Niet alleen de klassieke Philetta-radio heeft een aantal nieuwe en modernere familieleden gekregen, ook andere radio’s kregen een retro make-over. Zo bedient Philips iedereen die een vintage radioklassieker in zijn huis wil neerzetten maar niet wil inleveren op modern gemak.

Philips Original Radio (rood)
De Philetta-radio uit 1955 is geherinterpreteerd in de Philips Original Radio. Deze radio kan bediend worden met bluetooth maar er zijn ook varianten waar je je mobiele apparaat kunt docken. Aan de voorkant zitten twee knoppen: een die het volume regelt en de andere om muziek af te spelen. Het beeldscherm in de radio toont de datum, de tijd en het nummer wat op dat moment wordt afgespeeld.

De belangrijkste functionaliteiten van deze radio:
-DAB+, FM en digitale tuner met geheugen voor 30 zenders
-Draadloos streamen van muziek via Bluetooth
-Bas Reflex-luidsprekersysteem voor krachtig basgelui
-Audio-ingang voor muziekweergave vanaf draagbare muziekspeler
-Ingebouwde, automatisch gesynchroniseerde tijdmelding
De Philips Original Radio (ORT7500) is verkrijgbaar voor € 229,99

Philips Original Mini-radio (wit)
Het kleine broertje van de Original radio is de Philips Original Mini-radio. Deze komt in drie verschillende versies. De meest uitgebreide versie beschikt over DAB+ en FM-radio maar speelt ook muziek van je mobiele apparaten via Bluetooth en ook via de auto-ingang. Naast de tijd aflezen kun je ook de timer in het apparaat gebruiken. Daardoor is dit een ideale wekker omdat je ook twee verschillende alarmen in kunt stellen, een voor jou en een voor je partner.

De OR2000M kost €79.99, De ORD2105B kost €99.99 en de ORT2300C kost €129,99

Philips Classic-micro-audiosysteem (blauw)
Hij doet denken aan de legendarische Philips AG4131-platenspeler uit 1965 maar dan met de afspeelfuncties van nu. Deze mintgroene platenspeler lijkt zo uit het decor van Mad Men te komen alleen dan met functionaliteiten waarvan ze het bestaan toen niet hadden kunnen vermoeden. Naast LP´s kun je met de Philips OTT2000 namelijk ook je CD´s afspelen, muziek streamen via Bluetooth of MP3´s luisteren door een USB kabel aan te sluiten. Een eyecatcher, spraakmaker en sfeerbrenger in één.

Het Philips Classic-micro-audiosysteem (OTT2000) is verkrijgbaar voor € 149,99.

Draagbare radio (AE2430) (zwart)
Om echt old-skool je radio overal mee naartoe te nemen, kom je goed voor de dag met deze digitale, draagbare radio. De tuner speelt al je favoriete radiozenders, dat zie je terug op het verlichte LCD-scherm. Neem je hem mee dan werkt hij op batterijen, blijf je thuis dan kan hij gewoon in het stopcontact. Deze draagbare radio koop je voor €49.99

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Barbara Willems
PR Matters
barbara@prmatters.nl

Ilona de Bok
PR en Online Media Manager Benelux
Ilona.de.bok@philips.com

Over Philips Audio NL

About WOOX Innovations

From great sound quality, to advanced technology and sophisticated design, WOOX Innovations strives to improve the entertainment experience. Headquartered in Hong Kong and with over 1,900 employees worldwide, we develop and market products in sound, home entertainment and related accessories. WOOX Innovations is a Gibson Brands company and a brand licensee of Royal Philips. For our latest news, go to www.woox.com/news/.